🟡 تبدیل شدن گناهان به عمل صالح ‌‌...

🌚یَا مُبَدِّلَ اَلسَّیِّئَاتِ حَسَنَاتٍ🌝

🔴 فمرّ یوما فی طریق من طرق المدینة و معه إبریق فیه خمر،فلقیه الصادق علیه السلام،فقال له : «یا حمیری!ما فی إبریقک؟»،فقال:یا بن رسول اللّه!إنّه لبن،فقال له:«صبّ فی کفّی من اللبن»،فصبّه فی کفّه،فإذا هو لبن،فقال له الصادق علیه السلام : «من إمام زمانک؟»،فقال:الذی حوّل الخمر لبنا.

🟠 نقل شده که سید حِمیَری روزی در راه مدینه بود در حالی که کوزه ای از شراب با خود به همراه داشت که ناگهان با امام صادق علیه السّلام مواجه شد . حضرت [ با اینکه می دانستند او در کوزه چه به همراه دارد ] از او پرسیدند حِمیَری در کوزه چه داری ؟ حِمیَری گفت یا ابن رسول الله شیر در کوزه به همراه دارم .امام صادق علیه السّلام فرمود مقداری از آن شیر را در کف دست من بریز . پس [ کوزه را خم کرد و با تعجب دید ] مقداری شیر از کوزه به کف دستان مبارک حضرت ریخته شد . در این هنگام حضرت از او سؤال کرد امام زمانت کیست ؟ حِمیَری گفت امام زمان من کسی است که شراب را تبدیل به شیر می کند .

📚تنقیح المقال (مامقانی) جلد 10 صفحه 313