_‍ ‍ 🌺🍂 ذوالقرنین امت پیامبر (ص) آقا امیر مومنان علیه السلام در مصادر شیعه🍂🌺 📝🖍شیخ صدوق (ره) در امالی به نقل از ابن عباس می نویسد : ♻️🔅عن ابن عباس قال: قال رسول الله ص لعلی ع یا علی شیعتک هم الفائزون یوم القیامة فمن أهان واحدا منهم فقد أهانک و من أهانک فقد أهاننی و من أهاننی أدخله الله نار جهنم خالدا فیها- و بئس المصیر یا علی أنت منی و أنا منک روحک من روحی و طینتک من طینتی و شیعتک خلقوا من فضل طینتنا فمن أحبهم فقد أحبنا و من أبغضهم فقد أبغضنا و من عاداهم فقد عادانا و من ودهم فقد ودنا یا علی إن شیعتک مغفور لهم على ما کان فیهم من ذنوب و عیوب یا علی أنا الشفیع لشیعتک غدا إذ أقمت المقام المحمود فبشرهم بذلک یا علی شیعتک شیعة الله و أنصارک أنصار الله و أولیاؤک أولیاء الله و حزبک حزب الله یا علی سعد من تولاک و شقی من عاداک 👈🏿👈🏿یا علی لک کنز فی الجنة و أنت ذو قرنیها.👉👉 💠رسول خدا به حضرت على (ع) فرمود: اى على شیعیانت روز قیامت میایند هر که به یکى از آنها اهانت‏ کند تو را اهانت کرده و هر که تو را اهانت کند مرا اهانت کرده و هر که مرا اهانت کند خدا او را با آتش دوزخ افکند و جاویدان در آن بماند و چه بد سرانجامى است. اى على تو از منى و من از تو روح تو از روح من است و گل تو از گل من و شیعیانت آفریده شدند از فزونى گل ما هر که دوستشان دارد ما را دوست داشته و هر که دشمنشان دارد ما را دشمن داشته و هر که مهر بدانها ورزد با ما مهر ورزیده‏ اى، ای على به راستى هر عیب و گناهى که در شیعیانت باشد براى آنها آمرزیده شده اى ای على من شفیع شیعیان توام فردا که بپایگاه محمود بایستم اى على این مژده را بدانها بده اى على شیعیان تو شیعیان خدایند و یارانت یاران خدا، اولیائت اولیاء خدا حزبت حزب خدا اى على سعادتمند است هر که دوستت دارد و بدبخت است هر که دشمنت دارد 👈🏿👈🏿 اى على تو را در بهشت گنجى است و تو ذوالقرنین هستی👉👉 📗 الشیخ الصدوق، الأمالی، ص 23 ح 8 . @official_wahid