🌴بســم ربــــ فـاطـمـة الـزهـراء🌴



#شفاعت_صدیقه_ی_کبری_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها_در_روز_قیامت


✅روزى سلمان به پیامبر صلى اللَّه علیه و آله گفت:اى مولاى من 

تورا سوگند به خدا،از عظمت فاطمه علیه‏السلام در روز قیامت تعریفى بفرمایید.


👈پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله با تبسم رو به سلمان کرد و فرمود:سوگند به آن آفریدگارى که جانم در دست اوست ،فاطمه سلام الله علیها را در آن روزبر ناقه ‏اى از ناقه‏ هاى بهشت سوار میکنند.


👈جبرئیل و میکائیل به ترتیب از راست و چپ او حرکت می ‏نمایند.امیرالمؤمنین علی علیه السلام پیشاپیش و حسن و حسین علیه السلام از پشت سر، وى را همراهى میکنند تا بدین طریق فاطمه علیها السلام از پل‏ صراط می گذردُ پس از گفتگوهاى زیاد،آنگاه خطاب می رسد:فاطمه ، هرچه می خواهى بخواه.


👈 دخترم عرض میکند:


﴿اسالک ان لاتعذب محبى، ومحبى عترتى بالنار، فیوحى اللَّه الیها: یا فاطمه! و عزتى و جلالى و ارتفاع مکانى ، لقد آلیت على نفسى من قبل ان اخلق السموات و الارض بالفى عام ان لااعذب محبیک و محبى عترتک بالنار.۱﴾


👈بارالها ، از تو می خواهم علاقه ‏مندان خود و فرزندانم حسن و حسین علیهم السلام را در آتش مسوزان . 


👈خطاب میرسد:یا فاطمه سلام الله علیها سوگند به عزت و جلالم،دو هزار سال پیش از خلق آسمانها و زمین، بر خودم لازم کرده‏ ام که این حاجت تو را برآورم.



📚سفینه البحار، جلد ۲، صفحه ۳۷۵



✅ جابر جعفى نیز به حضور امام باقر علیه ‏السلام رسیده،عرض کرد:فدایت شوم،حدیثى در مورد فاطمه زهرا علیها السلام بفرمایید،که با نقل آن، شیعیان را خوشحال کنم.


👈حضرت فرمود:روز رستاخیز منابرى از نور براى پیامبران نصب میگردد،که منبر رسول خدا صل الله علیه و آله از همه مجلل‏تر است و هم چنین منبرهایى براى اوصیا در نظر میگیرند که جایگاه على علیه ‏السلام از همه بالاتر می باشد.


👈آن گاه نوبت به فرزندان انبیا می رسد که مقام حسن و حسین علیهما السلام بس منیع‏تر است.

سپس نوبت فاطمه علیها السلام فرا میرسد و او را با تجلیل و شکوه بی‌نظیر به محشر آورند و کنار در بهشت قرار می گیرد ، ولى داخل آن نمیشود و میگوید:خدایا! از تو مسالت میدارم که مقام مرا در همچو روزى براى اهل محشر معلوم کنى.


👈از جانب خدا ندا میرسد: اى دختر پیامبر! برگرد به سوى اهل محشر و هرکه رااز علاقه ‏مندان خود یافتى شفاعت کن


👈امام باقر علیه ‏السلام میفرمایند: به خدا سوگند،فاطمه زهرا علیها السلام شیعیان خویش را یکى پس از دیگرى انتخاب نموده و داخل بهشت می‏نماید، همان طورى که پرنده‏ ها دانه‏ ها را برمى گزینند،و سپس شیعه‏ هاى آن حضرت نیز، خود شفاعت نموده و علاقه‏ مندان فاطمه زهرا علیهاالسلام را به بهشت داخل میکنند...🏴


👈در دنباله ی این حدیث امام باقر علیه السلام میفرمایند:


واللَّه لایبقى فى الناس الا شاک او کافر او منافق.


👈سوگند به خدا،از امت اسلامى کسى باقى نمی‏ماند مگر افراد مذبذب و کافر و منافق و سایر مردم مشمول شفاعت فاطمه زهرا سلام الله علیها میگردند. 



📚منبع


عوالم، جلد۱۱، صفحه ۱۵۰

تفسیر فرات، صفحه ۲۹۸

بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۶۴ و مجلد ۸ صفحه ۵۲