👌آیا هرکس ولایت اهل بیت علیهم السلام را داشت می تواند گناه کند؟؟؟


◾️أحمد بن محمّد ، عن الحسین بن سعید ، عمّن ذکره ، عن عبید بن زرارة ، عن محمّد بن مارد قال : قلت لأبی عبد اللّه علیه السّلام :حدیث روی لنا أنّک قلت : إذا عرفت فاعمل ما شئت‌ ؟ فقال : قد قلت ذلک،قال : قلت : و إن زنوا أو سرقوا أو شربوا الخمر؟ فقال لی : إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون و اللّه ما أنصفونا أن نکون أخذنا بالعمل و وضع عنهم ؛ إنّما قلت : إذا عرفت فاعمل ما شئت من قلیل الخیر و کثیره فإنّه یقبل منک .


🔸محمّد بن مارد گوید : به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم : برای ما حدیثی روایت شده که شما فرموده اید : چون معرفت [به ولایت و امامت ما] پیدا کردی پس هرچه خواهی بکن؟ فرمود : آری ، من این حدیث را گفته ام . گوید عرض کردم : اگرچه زنا کنند ، یا دزدی کنند یا شراب بنوشند؟ حضرت به من فرمود : «إنّا الله و إنّا إلیه راجعون» به خدا سوگند با ما به انصاف رفتار نکرده اند [که با کج فهمی مفهوم کلام ما را عوض کرده اند زیرا] که خود ما به کردارمان مؤاخذه می شویم ، ولی تکلیف از آنها [به سبب ولایت ما] برداشته شده باشد؟ همانا من گفتم : چون معرفت [به ولایت و امام حقّ] پیدا کردی هرچه خواهی کم یا زیاد کار خیر [و عمل صالح] انجام ده که از تو پذیرفته شود . (یعنی : بدون ولایت ما عمل نیک تو قبول نمی شود)


📚اصول کافی جلد ۴ صفحه ۲۵۶

📚انساب النواصب صفحه ۵۰۷