سال ها قبل آخوند محل مان می گفت امام حسین علیه السلام بخاطر #نماز کشته شده😐

با خودم گفتم مگر می شود امامت و #ولایت که از اصول دین هست فدای نماز که فروع دین هست بشود!!!!!!؟؟؟


سال ها بعد متوجه شدم این ها را بعضی آخوند ها یا از سر بی سوادی و روایت نخواندن می‌گویند یا از سر اینکه مردم را به نماز دعوت کنند یا شاید هم بخاطر اینکه مردم واقعیت را ندانند!!!!

که اگر از روی بی سوادیست که امیدوارم بخوانند و ملا شوند و اگر از روی دعوت مردم به نماز است که این چه کاریست که دروغ بگوییم که مردم را به نماز دعوت کنیم😐

بیاییم واقعیت را بیان کنیم آآآی مردم نمازتان را بخوانید اما امام حسین علیه السلام طبق این دو روایت برای چیز دیگری کشته شده است!

👇👇

امام حسین علیه السلام فرمودند:


من برای اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر خروج کردم


📚بحارالانوار،جلد۴۴،باب۳۷،حدیث۲


🛑حالا ببینیم معنی امر به معروف و نهی از منکر چیست؟؟؟


💐🌷هنگامی که امام ☀️صادق☀️ علیه السلام به عراق آمدند و در منزل حیره اقامت گزیدند، ابوحنیفه 👺 به محضر آن حضرت شرفیاب شد و در مورد مسائلی از حضرت سوال نمود که از جمله آنها این بود:

فدایت شوم امر به معروف چیست؟

فرمودند: ای ابا حنیفه! معروف نزد اهل آسمان و زمین حضرت مولا 💠امیرالمومنین علی💠 علیه السلام است.


عرض کرد: فدایت گردم منکر چیست؟


فرمودند: منکر آن دو نفری هستند که در حق او ظلم کردند و خلافتش را غصب کردند و مردم را بر او مسلط نمودند.


عرض کرد: پس آنچه که فردی را در حال گناه می بینیم و او را از آن نهی می کنیم چیست؟😳


فرمودند: آن نه امر به معروف و نه نهی از منکر است، بلکه خیری است که پیش فرستاده است.


📚بحار الأنوارالجامعه، ط دارالاحیاء التراث،  جلد ٢٤،  صفحه ٥٨


نتیجه این که دلیل حرکت امام حسین علیه السلام دعوت مردم به ولایت امیرالمومنین بوده نه نماز!!