#مناقب_حضرت_زهرا_علیها_السلام



✅ آن حضرت از چندین جهت با لیلة القدر شبیه و همانند است:


👈 اول: آن که لیلة القدر برای مردم از جهت ارزش و عظمت ناشناخته مانده و مردم از شناخت و درک مقام آن محروم اند. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز همین گونه، قدرش مجهول و قبرش پنهان است.


👈 دوم: در لیلة القدر هر کار استواری ، جدا می شود (از اجمال به تفصیل می آید) همچنین به وجود حضرت فاطمه علیها السلام ، بین حق و باطل و مومن و کافر جدایی افکنده می شود.


👈 سوم: لیلة القدر ظرف و زمینه ای برای نزول آیات است. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز ظرف و وعاء امامت و قرآن است.


👈 چهارم: لیلة القدر معراج پیامبران و اولیای خداست. ولایت آن حضرت نیز پلکان وصول آنان به مقام نبوت و رسالت و بزرگواری است.


( مرندی در ملتقی البحرین ، صفحه ۳۹ روایت می کند که نبوت هیچ پیامبری کامل نشد مگر آن که به فضیلت و محبت آن حضرت اقرار کرد.)


👈 پنجم: لیلة القدر منشأ فیوضات و کمالات است. همچنین توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها وسیله خیرات و برکات و موجب دفع بلیات و گرفتاری هاست.


( به فرائد السمطین ، ج ۱ ، ص ۳۸ مراجعه کنید.)


👈 ششم: لیلة القدر از هزار ماه بهتر است. همچنین حضرت زهرا علیها السلام بهترین زنان اولین و آخرین است، بلکه آن حضرت از حیث نژاد و شرافت و بزرگواری بهترین فرد روی زمین است.


👈 آن حضرت بنا به فرمایش حضرت باقر علیه السلام عنصر و ریشه اصلی درخت پاک و پاکیزه ای است که خود آن درخت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و شاخه اش حضرت علی علیه السلام است.


📚 منبع


فاطمة الزهرا علیها السلام ، شادمانی دل پیامبر ، صل الله علیه و آله ، تألیف ، مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی ، ص ۱۳۵


🌸ز مشرق تا به مغرب گر امام است🌸

🌸عـلی و آل او مـا را تـمام اسـت🌸