نوشته هایم:

حاج آقا مسألةٌ:

بسم الله الرحمن الرحیم


📚 شبهه :پشت در امدن حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام


⁉️حاج آقا مسالة، مگر حضرت علی غیرت الله نبود؟ مگر شجاع عرب نبود؟ مگر حضرت زهرا نگفته بود بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند ؟ و...

 پس چرا زمانی که به درب خانه امیرالمومنین حمله ور شدند با اینکه امام علی (علیه السلام) در منزل بودند ، پس چگونه غیرت ایشان اجازه داد تا فاطمه جلوی درب برود ؟ تا آن اتفاقات بیفتد! و هیچ کاری نکرد؟!


✅ پاسخ : 


1⃣ اجازه پیامبر🔻


✅ در باز کردن توسط زنان هیچ اشکالی ندارد بلکه نمونه های بسیار در تاریخ دارد که حتی خود پیامبر(صلی الله علیه و آله) این اجازه را داده بودند:


 الف)«ابن عساکر» در جلد 42 کتاب "تاریخ دمشق" ص 470 آورده است که: پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا ام السلمه قومی فافتحی له» یعنی: «ای ام سلمه! برخیز و در را باز کن».


ب) در جلد 44 همین کتاب صفحه 35 آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دق الباب کرد، پیغمبر خانه بود ولی به حضرت خدیجه(س) فرمود: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن».

و نمونه های بسیاری که در تاریخ نقل شده.


2⃣ حضرت برای بستن درب رفت🔻


 ✅ ازآن چه که از برخى از روایات استفاده مى‏شود: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نزدیک در ورودى منزل بود و با دیدن عمر و همراهان وى، در را به روى آنان بست.

مرحوم عیاشى در تفسیرش، شیخ مفید در الإختصاص و... نوشته‌اند:

عمر گفت: برخیزید تا پیش او (علی) برویم، پس ابوبکر، عمر، عثمان،‌ خالد بن ولید، مغیرة بن شعبة،‌ ابوعبید جراح، سالم مولى ابوحذیفة، قنفذ و من به همراه او راه افتادیم، چون نزدیک خانه رسیدیم، فاطمه آنان را دید و لذا در را بست و شک نداشت که بدون اجازه وارد نخواهند شد، عمر در را با لگد شکست، سپس وارد خانه شدند و علی را بیرون آوردند در حالى که به خاطر این پیروزى الله اکبر مى‌گفتند. (عیاشی، تفسیر العیاشی، ج2، ص67؛ شیخ المفید،الاختصاص ص 186؛ مجلسی، محمد باقر ,بحار الأنوار، ج 28، ص 227)


3⃣ یاری ولایت🔻


✅ اگر هم مورد دوم را قبول نکنیم، با توجه به اینکه :

 اولا:یاری ولایت بر همه واجب است

دوما: در آن موقع امام علی به اندازه انگشتان یک دست هم یار نداشت.

سوما: ایشان تنها دختر پیامبر بودند و از شان و مقام و تاثیرگذاری بالایی در اجتماع آن موقع برخوردار بودند.

با این همه بر ایشان واجب بود که در آن زمان به وظیفه واجب شرعی خود عمل کند از ولی زمان خود که تنها بود دفاع کند.


4⃣ امام علی(علیه السلام)ساکت نماند


✅ وقتی آقا امیر المؤمنین (علیه السلام) از اتاق بیرون آمد و ماجرا را دید:

علی خیزش برداشت و کمربند خلیفه دوم را گرفت و او را محکم به زمین کوبید و گردن و بینی خلیفه دوم را مورد ضرب و شتم قرار داد. در این هنگام علی به یاد وصیت رسول الله افتاد که فرموده بود: اگر می‌خواهید اسلام زنده بماند و نام من جاودانه، باید دست به شمشیر نبرید و با اینها درگیر نشوید.

لذا، امیر المؤمنین (علیه السلام) به عمر فرمود:

قسم به خداوندی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را به نبوت گرامی داشت! ای پسر صهاک! اگر دستور الهی و وصیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) نبود، یقین پیدا می‌کردی و می‌فهمیدی که قدرت وارد شدن به خانه من را نداشتی.

کتاب سلیم بن قیس، تحقیق محمد باقر الأنصاری، ص150


5⃣ سند مظلومیت اهل بیت و ظلم دشمنان


✅ صدای زهرا را شنیدند و شناختند ولی باز اهانت کردند.

پاره تن پیامبر ص را آزردند و رحم نکردند.

این کار خانم باعث شد تا تاریخ تاریخ است اوج ظالم بودن دشمنان اهل بیت برای تمام تاریخ نمایان باشد.

__________________

#شبهه

#چرا_حضرت_زهرا_پشت_درب_خانه_رفت؟