✳️ یکی از معجزات سیدالشهدا علیه السلام


✅ مولانا علّامه مجلسى قدس سره در کتاب شریف «بحار الأنوار» از اصبغ بن نباته نقل کرده است که 

⭐️ اصبغ مى‏ گوید : به امام حسین علیه السلام عرض کردم : اى سرور من ! از مطلبى سئوال مى‏ کنم که به آن یقین دارم و آن از اسرار است و در وجود شما نهفته است .


 🌕 فرمود : اى اصبغ ! آیا مى‏ خواهى مکالمه پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم را با ابى ‏بکر در روز مسجد قُبا مشاهده کنى ؟


🍀  عرض کرد : این همان چیزى است که اراده کرده ‏ام .


🌕  فرمود : برخیز ، ناگهان خود را در کوفه مشاهده کردم و کمتر از چشم بهم زدنى مسجد را دیدم ، آن حضرت در صورت من تبسّمى کرد و سپس فرمود :


 🌕 خداوند باد را مسخّر سلیمان بن داود کرد «غُدُوُّها شَهْرٌ وَرَواحُها شَهْرٌ»(1) و من بیش از آنچه به او عطا شده نصیبم گردیده است .


🍀  عرض کردم : بخدا قسم همانطور است ، بعد فرمود :


 نحن الّذین عندنا علم الکتاب وبیان ما فیه، ولیس عند أحد من خلقه ما عندنا، لأنّا أهل سرّاللَّه .


 ⭕️ علم کتاب و بیان آن نزد ما است و هیچ یک از بندگان خدا آنچه نزد ما است ندارد ، زیرا ما شایسته اسرار الهى هستیم.


🌟  آنگاه تبسّمى در چهره من کرد و فرمود : ما وابستگان پروردگار و وارثین رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم هستیم .


 🍀 عرض کردم : خدا را بر این الطاف و نعمتهایش سپاس باید گفت .


🌕  فرمود : داخل شو ، پس داخل مسجد شدم .


🌼  ناگهان پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم را دیدم در محراب ردا به خود پیچیده ، در این هنگام امیرالمؤمنین علیه السلام را مشاهده کردم گریبان ابوبکر را گرفته است .


🌕  پیامبر در حالى که انگشت به دندان گرفته بود به ابوبکر اشاره کرد و فرمود :


⭕️  بئس الخلف خلفتنی أنت وأصحابک ، علیکم لعنة اللَّه ولعنتی.


 تو و اصحاب تو بد بازماندگانى بعد از من بودید ، لعنت خدا و لعنت من بر شما باد .(2)


📚 1) سوره سبأ ، آیه 12 .


2) مناقب ابن شهراشوب: 52/4، بحار الأنوار : 184/44 ضمن ح 11.